Wat als de internetverbinding weggevallen is op uw SolarEdge omvormer?

Als er niets veranderd is aan uw internet, kunt u als eerste proberen om uw internetmodem voor 15 minuten uit te schakelen. Hou hier rekening met het feit dat u op uw andere apparaten dan ook even geen verbinding meer zal hebben.
Als dit geen verschil maakt, kunt u de omvormer en de zekering waarop de omvormer aangesloten is voor minstens 1 uur uitschakelen. U kunt ook 's avonds de installatie uitschakelen en de volgende ochtend terug aanzetten. Op de omvormer zit er aan de onderkant links normaal een rode schakelaar, deze zet u naar rechts, daarna schakelt u de zekering uit waarop de omvormer aangesloten is. Deze is normaal aangeduid in uw zekeringskast met "PV" of "Zonnepanelen". Na een uur (of de volgende ochtend) kunt u dan eerst de zekering opnieuw aanzetten en daarna de schakelaar op de omvormer terug naar links duwen. Deze schakelaar kan terug naar het midden springen, wat volkomen normaal is en u dus zo mag laten.
Als deze volledige reset van de installatie geen verschil maakt, of er is iets veranderd aan uw internet, kunt u met de handleiding hieronder de verbinding opnieuw instellen.