Wat als de internetverbinding weggevallen is op uw SMA omvormer?

Als er niets veranderd is aan uw internet, kunt u als eerste proberen om uw internetmodem voor 15 minuten uit te schakelen. Hou hier rekening met het feit dat u op uw andere apparaten dan ook even geen verbinding meer zal hebben.
Als dit geen verschil maakt, kunt u de omvormer en de zekering waarop de omvormer aangesloten is voor minstens 1 uur uitschakelen. U kunt ook 's avonds de installatie uitschakelen en de volgende ochtend terug aanzetten. Op de omvormer zit er aan de zijkant links normaal een draaiknop, deze zet u van 1 naar 0, daarna schakelt u de zekering uit waarop de omvormer aangesloten is. Deze is normaal aangeduid in uw zekeringskast met "PV" of "Zonnepanelen". Na een uur (of de volgende ochtend) kunt u dan eerst de zekering opnieuw aanzetten en daarna de knop op de omvormer terug op 1 zetten.
Als deze volledige reset van de installatie geen verschil maakt, of er is iets veranderd aan uw internet, kunt u met de handleiding hieronder de verbinding opnieuw instellen. Hou er rekening mee dat het installateurswachtwoord dat vermeld staat in de handleiding (abcd1234) kan verschillen op uw omvormer. Mocht u hier de melding krijgen dat het wachtwoord niet klopt, neem dan contact op met ons kantoor.